מאמרים

מחקר השיווק הוא “תהליך או קבוצה של תהליכים המקשרת בין היצרנים, הלקוחות והמשתמשים הקצה למשווק באמצעות מידע המשמש לזיהוי והגדרת הזדמנויות שיווקיות ובעיות, ליצור, לחדד ולהעריך פעולות שיווק, לעקוב אחר ביצועי השיווק ולשפר הבנה של שיווק כתהליך, מחקר שיווקי מפרט את המידע הדרוש לטיפול בבעיות אלו, מעצב את השיטה לאיסוף מידע, ניהול ומימוש של תהליך איסוף הנתונים, ניתוח התוצאות וקישור הממצאים והשלכותיהם “.

זהו מפגש, הקלטה השיטתי, והניתוח של איכותני ו כמותית נתונים לגבי נושאים הקשורים לשיווק מוצרים ושירותים. מטרת המחקר השיווקי היא לזהות ולהעריך כיצד משתנים מרכיבי התמהיל השיווקי משפיעים על התנהגות הלקוחות . המונח הוא בדרך כלל interchanged עם מחקר שוק ; עם זאת, המומחים המומחים עשויים לרצות להפריד, כי מחקר שוק עוסקת דווקא בשווקים , בעוד מחקר השיווק הוא מודאג במיוחד על תהליכי השיווק.

מחקר שיווק לצרכן הוא צורה של מיושם סוציולוגי כי מתרכז בהבנת ההעדפות, עמדות וההתנהגויות של צרכנים בתוך כלכלת שוק מבוסס , והוא שואף להבין את ההשפעות והצלחה השוואתית של קמפיינים שיווקיים . השדה של מחקר שיווקי צרכן כמדע סטטיסטי היה חלוץ ידי ארתור נילסן עם קום ACNielsen החברה בשנת 1923.

לפיכך, מחקר שיווקי עשוי להיות מתואר גם כזיהוי ושיטה שיטתיים ואובייקטיביים, איסוף, ניתוח והפצה של מידע לצורך סיוע בניהול בקבלת החלטות הנוגעת לזיהוי ופתרון בעיות והזדמנויות בשיווק. מטרת מחקר השוק היא להשיג ולספק מידע בר קיימא על השוק (כגון מתחרים), צרכנים, המוצר / השירות עצמו וכו ‘.

מטרת המחקר השיווקי (MR) היא לספק להנהלה רלוונטית, מדויק, אמין, תקף, ועדכנו מידע בשוק . סביבת שיווק תחרותית והעלויות ההולכות וגדלות המיוחסות להחלטות גרועות דורשות מחקרי שיווק לספק מידע קול. החלטות סאונד אינן מבוססות על תחושת בטן, אינטואיציה, או אפילו שיפוט טהור.

מנהלים מקבלים החלטות אסטרטגיות וטקטיות רבות בתהליך זיהוי והצורך בצרכי הלקוח. הם מקבלים החלטות לגבי הזדמנויות פוטנציאליות, בחירת שוק היעד, פילוח שוק, תכנון ויישום תוכניות שיווק, ביצועי שיווק, ושליטה. החלטות אלה מסובכות על ידי אינטראקציות בין משתני השיווק הניתנים לשליטה של ​​המוצר, תמחור , קידום והפצה. סיבוכים נוספים מתווספים על ידי גורמים סביבתיים בלתי נשלטים כגון תנאים כלכליים כלליים, טכנולוגיה, מדיניות ציבורית וחוקים, סביבה פוליטית, תחרות ושינויים חברתיים ותרבותיים. גורם נוסף בתמהיל זה הוא המורכבות של הצרכנים. מחקר השיווק מסייע למנהל השיווק לקשר את משתני השיווק עם הסביבה והלקוחות. זה עוזר להסיר חלק אי הוודאות על ידי מתן מידע רלוונטי על משתני השיווק, הסביבה, הצרכנים. בהיעדר מידע רלוונטי, לא ניתן לחזות בצורה מהימנה או מדויקת את תגובת הצרכנים לתוכניות שיווק. תוכניות מחקר שיווקי שוטף מספקות מידע על גורמים וצרכנים ניתנים לשליטה ולא ניתנים לשליטה; מידע זה משפר את האפקטיביות של החלטות של מנהלי שיווק.

באופן מסורתי, חוקרי השיווק היו אחראים לספק את המידע הרלוונטי ואת החלטות השיווק בוצעו על ידי המנהלים. עם זאת, התפקידים משתנים וחוקרים שיווקיים הופכים להיות מעורבים יותר בקבלת החלטות, בעוד מנהלי השיווק נעשים מעורבים יותר עם המחקר. תפקידו של מחקר שיווקי בקבלת החלטות ניהוליות מוסבר בהמשך באמצעות מסגרת מודל DECIDE .



מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים